Stockholms stadsarkiv står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Det här dokumentet beskriver hur Hitta i arkiven uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Vi har inga kända brister i tillgängligheten för den här webbplatsen.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver innehåll från Hitta i arkiven som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du meddela oss.
Svarstiden är normalt två arbetsdagar.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Rapportera brister i tillgänglighet
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla till Myndigheten för digital förvaltning.
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är helt förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Stadsarkivets applikationer som nås via webbplatsen Hitta i arkiven är inte granskade och anpassade enligt lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Hur vi testat webbplatsen
Axess lab har gjort en oberoende granskning av Hitta i arkiven.
Senaste bedömningen gjordes i maj 2022.
Webbplatsen publicerades den 15 oktober 2019.
Redogörelsen uppdaterades senast den 17 juni 2022.